Skip to main content

4 juni 2018

Tekst zonder beeld is als beeld zonder tekst?

‘Ik ga straks een presentatie over mijn bedrijf geven,’ zei hij tijdens een netwerklunch.
‘Leuk, wat ga je allemaal vertellen?’
‘Weet ik eigenlijk nog niet. Ik heb niks voorbereid.’
‘Oh, dat heb ik ook ooit eens zo gedaan, dat is geen aanrader!’
‘Maak jij me even zenuwachtig…’

Paybacktime

‘Video is de toekomst,’ begon hij zijn presentatie. ‘Het gaat tekst helemaal vervangen.’
Er werd schuin naar mij gekeken, op dat moment de enige tekstschrijver in het gezelschap.
‘Nou, daar sta ik dan,’ merkte ik schamper op. ‘Ik kan mijn bedrijf wel opdoeken.’ Ik had wat lachers op mijn hand.
Het niet voorbereide gesprekje werd afgesloten met een daverende showreel. Oké, hij had wel een punt.

Zonder tekst?

‘Maar voor die video’s moet nog steeds een script geschreven worden,’ zei ik na afloop licht verontwaardigd. Gespeeld natuurlijk, want dat tekst en beeld elkaar vooral aanvult wist ik uiteraard wel. Het was het begin van een samenwerking. Hij maakte een prachtvideo van mijn bedrijf, ik ga binnenkort zijn blogs redigeren. Want daar is hij gelukkig toch over uit: leuk die video’s, maar een website kan niet hélemaal zonder tekst.

Benieuwd naar mijn bedrijfsvideo? Hij is gemaakt door Screen Visuals. Ik ben er blij mee!


Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *