Overslaan en naar de inhoud gaan

Tag: Mening

**** “Serieuze insteek met subtiel vleugje humor”

Vandaag start er een blogtour: t/m 3 april komt er op maandag een recensie online van De laatste in de rij. De eerste is van Saskia Boree van sjmschrijft.

Saskia: “Het is een typisch verhaal waarin jonge mensen zich in kunnen vinden, en daardoor is het dan ook zeer geschikt voor deze doelgroep, omdat het voor de jonge lezer inzicht geeft in typische puberzaken.” 

De laatste in de rij kan zeker bijdragen als men nog volop in ontwikkeling is. Je rolt zonder moeite Het boek binnen, ook als je de vorige delen in de serie nog niet gelezen hebt.”

Dankjewel, Saskia, ik ben blij met je fijne recensie en de vier blinkende sterren! Wie benieuwd is naar de hele recensie, verwijs ik naar haar website; je kunt hem hier vinden. 

Volgende week is het de beurt aan Marleen van missp_her

*** ”Herkenbaar, kan tieners helpen open over onzekerheden te praten”

Het duurt voor de schrijver altijd (te) lang voor de eerste recensie online komt, maar daar is hij dan, de recensie op de website Jaimy’s Eat, Sleep, Read.

Jaimy schrijft: “De laatste in de rij heeft een minder beladen onderwerp dan het vorige deel maar weet ook dit keer weer een aantal hekelige punten aan te snijden. De manier waarop dit gedaan wordt, is lekker ongedwongen en leest heel makkelijk weg, iets wat echt bij de leeftijdscategorie van dit boek past maar ook voor volwassenen is dit een leuk boek om te lezen.”

De laatste in de rij is herkenbaar en weet op een soepele manier met tienerproblematiek om te gaan.

Dankjewel, Jaimy, ik ben blij met je fijne recensie! Benieuwd naar de hele recensie? Je kunt hem hier vinden.

*** Lekker voor tussendoor!

Verhip! Ik loop achter. Lekker ouderwets woord, verhip. Gebruikt iemand dat nog? 

Twee recensies die onlangs op Instagram verschenen. Omdat de sterren gelijk waren, combineer ik ze lekker. Cynthia: ‘Door de korte hoofdstukken en de afwisseling van personages leest het verhaal makkelijk en vlieg je er doorheen. Ik vond het wel verrassend wie “Hij” is, die had ik niet aan zien komen.’ Sylvie: ‘Verschillende mensen lijken verdacht, dus dat steekt goed in elkaar.’

‘Leuk en luchtig verhaal voor tussendoor.’
  Cynthia – wat_lees_ik en Sylvie – sylvieleest

De recensies van Sylvie en Cynthia helemaal lezen? Dat kan op Hebban, waar je overigens zelf ook recensies op achter kunt laten, graag zelfs! 


Ontdek jij wie ik ben is verschenen bij Godijn Publishing. Het is een Godijntje, een stoere kleine roman, een novelle in zakformaat (11,7×16,8). Voor €10,99 verkrijgbaar bij je lokale boekhandel.

**** ‘Ik wil andere boeken van deze schrijver lezen’

En nog een recensie vandaag. Deze valt echt in de categorie “hier doe ik het voor”. Iemand die anoniem wil blijven las Ze Zien Mij Niet en plaatste een recensie op de website ikvindlezennietleuk.nl. Wie mij langer kent, weet dat ik niet alleen voor lezers schrijf, ik probeer ook niet-lezers te boeien. 

Hoe tof, dat er een website bestaat voor mensen die lezen niet leuk vinden. Dat je daar tips vandaan haalt omdat je nu eenmaal toch soms een boek moet pakken. Moet, ja. Dat maakt het zo ingewikkeld voor niet-lezers. Het moet. 

De recensie is aan de hand van een vragenlijst opgesteld en op de vraag: voor wie zou dit een leuk boek zijn? antwoordt Anoniem: voor mensen die van spanning houden en van ontrafelen.


Wil je het boek nog een keer lezen?

Ik wil het boek misschien nog een keer lezen, 
Ik wil andere boeken van deze schrijver lezen

Anoniem (10-12 jaar) maakt mijn dag met deze recensie. Benieuwd naar de hele vragenlijst? Je kunt hem hier vinden. 

Ze zien mij niet
Paperback | ISBN 9789492115898 | €15,50
Luisterboek | ISBN 9789462553194 | €9,99
E-boek | ISBN 9789493157781| €4,99
Uitgeverij Godijn Publishing

‘Leest lekker weg’

Op Instagram werd ik getagd in een review van Anne. Ik was alleen al verliefd op de foto die ze erbij geplaatst heeft! 

‘Ik vind dat het boek een goed beeld geeft van hoe het kan zijn als tienerouders,’ zegt Anne. ‘Het is een ontzettend leuk boek om te lezen en leest ook lekker weg. Daarbij heeft het ook een te gekke cover!’ Dankjewel Anne, dat vind ik nou ook 🙂 

Anne: ‘Komt niks van terecht’ is het eerste deel uit de H4C-serie en in dit eerste boek lees je al over de vrienden van Marijn en de vriendinnen van Yara. Ik hoop dat er in de volgende delen daar wat meer over verteld wordt.Ik kan in ieder geval niet wachten om meer boeken van de H4C-serie te lezen.’

Wat Anne nog meer schreef over ‘Komt niks van terecht’? Dat kun je hier lezen. Nieuwsgierig geworden en zelf het boek ook lezen? ‘Komt niks van terecht’ is verkrijgbaar bij elke boekhandel!

**** Verhaal is spannend en trekt je mee

Afgelopen vrijdag was daar ineens weer een review van Tazzy Jeninga en van Tazzy word ik altijd blij! Hoe leuk is het dat het wederzijds is? 

‘Een nieuwe Alice Bakker, kan ik niet lang weerstaan. Ze schrijft heerlijke Young Adult boeken. De plottwist, zit altijd goed in elkaar. Het verhaal is spannend en trekt je mee. Je wordt er ook bij dit boek weer ingezogen.’

‘Het is emotioneel, hartverscheurend, maar ook spannend tot de laatste bladzijde. Je wilt toch weten of de titel, de waarheid is, of niet!’

Wat Tazzy nog meer schreef over ‘Komt niks van terecht’? Dat kun je hier lezen.


Nieuwsgierig geworden en zelf het boek ook lezen? 'Komt niks van terecht' is verkrijgbaar bij elke boekhandel!

***** Intrigerend tot de laatste bladzijde

Ilse las Komt niks van terecht en recenseerde het met vijf sterren, hoe tof!

‘Komt niks van terecht is een boek dat een goed beeld geeft wat er kan spelen bij tienerzwangerschappen. Door de opzet en de schrijfstijl is het een boek dat interessant.’

‘Doordat het boek hoofdzakelijk geschreven is vanuit Marijn, lezen we het verhaal vanuit het perspectief van een tienervader. Dit maakt dat het verhaal uniek in zijn soort is.’

Wat Ilse nog meer schreef over ‘Komt niks van terecht’? Dat kun je hier lezen.


Nieuwsgierig geworden en zelf het boek ook lezen? 'Komt niks van terecht' is verkrijgbaar bij elke boekhandel!

**** Leuk om vanuit de jonge vader te lezen

Cynthia van Wat_lees_ik las Komt niks van terecht en gaf het boek vier dikke sterren! 

‘Het is leuk om zo’n boek ook eens vanuit de jongen (vader) te lezen in plaats van alleen vanuit het meisje (de moeder). De worstelingen van beiden wordt mooi omschreven.’

‘Ik ben benieuwd naar het vervolg want dit is het eerste deel in een serie.’

Wat Cynthia nog meer schreef over ‘Komt niks van terecht’? Dat kun je hier lezen.


Nieuwsgierig geworden en zelf het boek ook lezen? 'Komt niks van terecht' is verkrijgbaar bij elke boekhandel!

***1/2 ‘Je hoort ze gewoon echt zo praten’

De eerste ‘echte’ review is altijd het meest spannend en daar is die dan! En wat voor een, een mooie, goed onderbouwde recensie.

‘Bakker heeft een vlotte schrijfstijl, waardoor je onmiddellijk in het verhaal gezogen wordt. Wat ik heel krachtig vind is dat het qua taalgebruik lijkt op 15- á 16-jarigen. Je hoort ze gewoon echt zo praten.’

‘Het moment dat ze ontdekken dat Yara zwanger is realiseren ze zich langzaam hoe alles zal gaan veranderen. In de eerste plaats in hun eigen leven, maar ook de manier waarop anderen tegen hen aan kijken. Bakker weet dit heel goed te schetsen, waardoor de gevolgen gewoon voelbaar zijn.’

Riejanne van Samenlezenisleuker liet mij bij de aankondiging van ‘Komt niks van terecht’ weten dat ze ooit haar afstudeerproject gedaan heeft over tienervaders. Ze vond het dan ook erg origineel dat er een boek vanuit dat perspectief geschreven was. Reden om haar te vragen een review te schrijven!

Wat Riejanne nog meer schreef over ‘Komt niks van terecht’? Dat kun je hier lezen.


Nieuwsgierig geworden en zelf het boek ook lezen? 'Komt niks van terecht' is verkrijgbaar bij elke boekhandel!

Ontsluierd: mustread or not?

Marga van de website Mustreads or not las Ontsluierd en gaf een recensie waar Angela & Emma stil van worden! Wat denk je, vindt ze het een ‘mustread’ – ‘or not’? 😍

Het verhaal kruipt onder je huid en bezorgt me meerdere malen kippenvel. Eenmaal uit moet ik het even laten bezinken, wat een verhaal! Ontsluierd is een uitstekend opgebouwde roman met een diepliggende boodschap!  

,Naarmate het verhaal vordert,’ vertelt Marga, ‘en er steeds meer gebeurtenissen uit het verleden boven water komen zit ik steeds vaker met gekromde tenen. Wat mij betreft zeker een #Mustread.’ De hele recensie lezen? Dat kan hier


Nieuwsgierig geworden en zelf het boek ook lezen? Ontsluierd is verkrijgbaar bij elke boekhandel!